مزیای طزاحی سایت با وردپرس
نوشته شده توسط : ساحل

وردپرس یگانه از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتواست که به زبان PHP نوشته شده است و بدلیل مدیریت راحت و بهینه‌بودن آن از لحاظ ساختار سئو سایت یکتا از بهترین گزینه‌ها برای طراحی تارنما محسوب می‌شود. در این نوشتار شما را با نحوه کار، تاریخچه و مزایای وردپرس آشنا خواهیم کرد.

وردپرس چیست؟

مزایای وردپرس - وردپرس چیست

در یک تعریف ساده وردپرس نرم‌افزاری است که می‌توانید برای برپایی وب‌سایت، تارنگار و یا حتی برپایی یک برنامه از آن استفاده کنید. وردپرس از سنه ۲۰۰۳ منتشر شده است و به عنوان یک سیستم مدیریت درونمایه زیاد انعطاف‌پذیر شناخته شده است. امروزه بیش از ۲۷ درصد از کل وب از جمله برخی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌هایی که احتمالا اسم آن‌ها را شنیده‌اید را شامل می‌شود.

 فواید و مزایای طراحی انواع سایت وردپرس و اختصاصی چیست ؟ وردپرس شما را توانا می‌سازد وب‌سایت خود را با به کارگیری بازبینی وب به طور کامل مدیریت کنید بدون اینکه احتیاج به یادگیری روش کدگذاری و برنامه‌نویسی داشته باشید. در راستی اگر شما لغایت به حال از یک ویرایشگر متن مشابه مایکروسافت ورد استفاده کرده باشید صحیح مثل همان می‌توانید از ویرایشگر وردپرس نیز در منزل بهره‌گیری کنید.

پیشنهاد وب رمز: بهترین افزونه های وردپرس در سال ۲۰۱۹
وردپرس چگونه شغل می‌کند؟

مزایای وردپرس - کارکرد وردپرس

برای استفاده از نرم‌افزار وردپرس ابتدا باید نرم‌افزار آن را دانلود و بر روی وب سرور خویش نصب کنید و یا با خرید هاست وردپرس وب‌رمز همهنگام با خریداری هاست، نسخه نصب شده وردپرس را گرفتن کنید. بعد از پیوست آن به پایگاه داده، امکان آغاز به فرآوری درونمایه مختص خودتان در وب می‌یابید. ممکن است پیچیده به عقیده برسد اما کل این پروسه برخی مواقع کمتر از 5 دقیقه درازا می‌کشد. بعد از نصب این نرم اسباب شما توانا خواهید بود از یک ویرایشگر ساده و بر پایه وب برای انتشار مطالب و ساخت وب‌سایت خویش بهره‌گیری کنید. خدمات هاست وردپرس وب‌رمز پروانه می‌دهد یک وب‌سایت جدید وردپرس در کوتاهترین موعد ممکن ایجاد شود.
تاریخچه وردپرس

این نرم‌افزار بدست یک برنامه‌نویس فرانسوی به نام میشل والدریگی در سنه ۲۰۰۱ به عنوان یک پلتفرم وبلاگ‌نویسی با به کارگیری php راه‌اندازی شد. ۲ سال بعد دو نفر با نام‌های مایک لیتل و مت مالنوگ به گسترش آن پرداختند و این پلتفرم را به آخر رساندند.

وردپرس ۰.۷ در سال ۲۰۰۳ ساخته شد. در سال‌های بعد نسخه‌های به روز شده آن که دربرگیرنده سیستم‌های تم، ذخیره‌سازی همیشگی و ویدجت‌های بهتر بود به روزرسانی شد. در سنه ۲۰۱۶، وردپرس ۴.۵ پیوندهای درون خطی، میانبرهای قالب‌بندی جدید و پیش‌نمایش پاسخگو را به عملکردهای آن اضافه کرد.

وردپرس از زمانیکه برای نخستین بار منتشر شد لغایت کنون چندین بار ارتقا یافت که هربار نتایج بهتری توسط آمد.
چه کسانی از وردپرس کاربرد می‌کنند؟

مزایای وردپرس - مخاطبین وردپرس

امروزه وردپرس بدست ۳۱.۹ درصد از تمام وب‌سایت‌ها باره کاربرد قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار یک سیستم مدیریت درونمایه با ۵۹.۴ درصد از بهره بازار را در کمر بستن دارد.

هر توسعه‌دهنده درونمایه یا بازاریابی که در این حوزه فعالیت می‌کند می‌داند که درمورد طراحی وب و سیستم عامل‌های تارنگار گزینه‌های مختلفی هستی دارد. بسیاری گزینه‌های مجانی و پرداختی هستی دارد که به نظر می‌رسد انتخاب آن‌ها مشکل باشد.

طی ۱۵ سال گذشته وبلاگ‌نویسی و طراحی وب رشد مثبتی داشته است و شامل این آمار می‌شود:

– ۴۰۰ میلیون نفر از ۲۴ میلیارد صفحه تحت وب در هر ماه رویت می‌کنند.

– ۷۰ میلیون پست جدید و ۴۷ میلیون عقیده در هر ماه برپایی می‌شود.

– وبلاگ‌های وردپرس به بیش از ۱۲۰ زبان، از جمله اسپانیایی و هلندی نوشته شده است.

– کاربران وردپرس شامل CNN, TED, UPS, و رادیو CBS می‌شوند.

با گذشت زمان توجه بلاگرها به وردپرس اغلب شده است. فراتر از وبلاگ‌نویسی وردپرس برای ساخت شبکه‌های اجتماعی و تم‌های کسب‌وکارهای آنلاین عالی است.

با وجود چنین ابزار، پلاگین‌ها و ویژگی‌های انعطاف‌پذیر، وردپرس مسلما بهترین پلتفرم برای طراحی وب در کسب‌وکار است.
۱۶ مزیت وردپرس

در پیوستگی شما را با مزایای وردپرس آشنا خواهیم کرد.

مزایای وردپرس - مزایای وردپرس
۱.سادگی و راحتی در استفاده

این خاصیت به وردپرس کمک کرده است الی در رقابت با جوملا و دروپال پیروز باشد و آن را تبدیل به گزینش باره علاقه طراحان وب در همه جا ساخته است. در ضمن دربایستن به تخصص در تکنولوژی‌های پیچیده PHP, HTML و CSS را از بین برده است. حتی اگر نخواهید از هیچ کد برنامه‌نویسی در وردپرس کاربرد کنید به راحتی می‌توانید از آن کاربرد کنید.

شما می‌توانید قالب‌های آماده را برای وب‌سایت وردپرسی برگزیدن کنید و یا اگر به تعقیب یک طراحی وب سفارشی و منحصر به فرد هستید یا احتیاج به ویژگی‌های خاصی در طراحی وب‌سایت خویش دارید می‌توانید از یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای وب در این زمینه کمک بگیرید. این ویژگی مایه شده تا شما مجبور نباشید زمان زیادی را صرف یادگیری طراحی وب‌سایت کنید و این زمان را می‌توانید در جنبه‌های سایر کسب‌وکار خویش به پیشه گیرید.
۲.پایداری و خلاقانه بودن

وردپرس نیز امثال گوشی شما با آخرین تکنولوژی، روندها و نیازهای کاربر به روز می‌شود. عملکرد و هدف یک وب‌سایت در طول زمان تغییر می‌کند و خوشبختانه وردپرس نیز با این تغییرات همگام است. به روز رسانی‌های منظم وردپرس به این معنی است که دشواری ها آن برطرف می‌شود و ویژگی‌های مفید و هیجان‌انگیز جدید به طور همیشگی به آن اضافه می‌شود.
۳.گزینه‌های طراحی جذاب

وردپرس حائز هزاران تم اختصاصی است که بسیاری از آن‌ها رایگان است. همچنین به شما اجازه سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی تم مورد عقیده خویش را نیز می‌دهد.
۴.انعطاف‌پذیری

مزایای وردپرس - انعطاف‌پذیری وردپرس

شما می‌توانید برای ارائه یک وب‌سایت نو و جدید و یا انطباق آن با روند مداوم رسانه‌های اجتماعی نزدیک بیش از ۲۲ هزار پلاگین و هزاران تم را انتخاب کنید.

به عنوان مثال می‌توانید پلاگین yoast را برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بر روی آن نصب کنید. در وردپرس درواقع یک کتابخانه از افزونه‌هایی با اهداف مختلف وجود دارد که در پهنا چند دقیقه می‌توانید آن‌ها را نصب کنید.

قبل از نصب آن بر روی وب‌سایت خویش اطمینان حاصل کنید که بررسی‌ها و نکات مهم آن را خوانده‌اید و مطمئن شوید که به روز رسانی‌ها به صورت منظم اتمام می‌شود.
۵.بهینه‌سازی موتورهای جستجو(SEO)

وردپرس بهینه‌سازی موتورهای جستجو را به سادگی اتمام می‌دهد. مواردی مانند تگ‌های H1,H2,H3، استفاده از کلمات کلیدی و غیره همگی در قسمت مربوط به سئو در وردپرس قابل سپریدن است.
۶.ساختار

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم وردپرس ساختار آن است. وب‌سایت‌هایی با ساختار تمیز و واضح سریع‌تر بارگزاری می‌شوند و بازدیدکنندگان نیز خواستار وب‌سایت‌هایی با بارگذاری تند هستند.

وردپرس فرمان برپایی نقشه‌های سایت XML را می‌دهد که این نقشه‌ها به ربات‌های گوگل نشانه می‌دهد که صفحات وب‌سایت شما کجاست و کدام یک ارزش بالا رفتن در نتایج جستجو را دارند.
۷.مدیریت آسان محتوا

مدیریت محتوا هرگز از این ساده‌تر نخواهد شد و شما از راه وردپرس می‌توانید حتی بهتر از نویسنده‌ها، مدیران محتوا و غیره محتوای خود را مدیریت کنید.

درست همانطور که می‌توانید در word یک محتوا را ویرایش کنید در وب‌سایت وردپرسی خویش نیز می‌توانید به همان سادگی این شغل را اتمام دهید.
۸.همه‌گیر بودن

مزایای وردپرس - همه‌گیر بودن وردپرس

هر جامعه و هر کسی که علاقمند به وب‌سایت باشد می‌تواند از وردپرس بهره‌گیری کند و نیازی به ادب اخص از قبیل نرم‌افزار اختصاصی و ابزارهای سایر که طراحان وب‌سایت شدنی است بهره‌گیری کنند نمی‌باشد.
۹.قابلیت اشتراک

اشتراک‌گذاری در وردپرس زیاد ساده‌تر از دائم است. با استفاده از ویدجت‌‌هایی که در آن طراحی شده است می‌توانید محتوای وب‌سایت خویش را در سایر سیستم عامل‌ها به اشتراک بگذارید و آن را با حساب‌های رسانه‌های اجتماعی متصل کنید.
۱۰.منبع باز

نرم‌افزار منبع مفتوح نرم‌افزاری است که کد منبع آن برای اصلاح یا ارتقاء بدست هر کسی در دسترس است. وردپرس به عنوان یک نرم‌افزار منبع باز، هر روز توسط هزاران تن از توسعه‌دهندگان در سراسر جهان شفا می‌یابد.

این موضوع توسعه‌دهندگان را جذب می‌کند لغایت ویژگی‌های جدید را به این پلتفرم ارائه دهند. این توسعه‌دهندگان درواقع یک جریان افزایشی جدید ایجاد کرده‌اند که هر روز وردپرس را راحت‌تر و مفیدتر می‌کند.

اگر قابلیتی وجود دارد که شما برای سایت خود به آن قابلیت احتیاج دارید شانس این را دارید که در وردپرس افزونه‌ای برای اتمام آن وجود دارد. در ضمن توسعه‌دهندگان همراه با طراحان و هنرمندان گرافیک برای ایجاد تم‌های جذاب شغل می‌کنند و بسیاری از این تم‌ها به صورت رایگان و یا قیمت‌گذاری شده در دسترس قرار می‌گیرند. وب‌سایت‌های وردپرسی به دلیل ایجاد یک جامعه نیرومند از توسعه‌دهندگان خلاق می‌تواند برای شرکت‌هایی که متعلق به بهره‌گیری می‌کنند بی همتا باشد.
۱۱.پاسخ‌گویی

اگر شما می‌خواهید وب‌سایت خویش را به دستگاهی تنظیم کنید که برای بازدید‌کنندگان شما با یک تجربه فراموش نشدنی قابل دسترسی باشد، وردپرس برای شما بهترین انتخاب است و فرقی نمی‌کند که بازدیدکنندگان شما از تلفن هوشمند، کامپیوتر لوحی و یا رایانه رومیزی برای اتصال به آن بهره‌گیری می‌کنند.
۱۲.عملکرد

در حالیکه بسیاری از وب‌سایت‌های ساخته شده با HTML، فقط دربرگیرنده عملکردها و قابلیت‌های بنیادی هستند، وردپرس این مفهوم را با ارائه تم‌ها و پلاگین‌هایی که به راحتی وب‌سایت شما را سفارشی کرده و تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد به سطح جدیدی اسیر است.

هنگامی که شما وب‌سایت خود را از طریق وردپرس راه‌اندازی می‌کنید، محدودیتی برای وضعیت به کارگیری انواع پلاگین‌ها و تم‌ها هستی ندارد. با طیف وسیعی که از تم‌های مدرن و کهن وجود دارد نزدیک هر کسی می‌تواند وب‌سایت خویش برای هر گونه کسب‌وکاری را راه‌اندازی کند.
۱۳.اپلیکیشن رابط برنامه‌نویسی(APIs)

شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی APIs هایی را ارائه می‌دهند که اجازه ادغام شخص ثالث با وب‌سایت‌های کاربر را می‌دهد. وردپرس هزاران APIs قابل دسترس ساخته است که به شما دستور می‌دهد منابع بیگانه را با وب‌سایت خود یکپارچه کردن کنید.
۱۴.مقیاس‌پذیری

اگر در ابتدای کار خود تنها به یک وب‌سایت با سرعت بالا بیچارگی داشته باشید با رشد و گسترش کسب‌وکار شما ممکن است کل چیز تغییر کند. توسعه‌دهندگان وب در کل جا تایید می‌کنند که وردپرس به شما این فرمان را می‌دهد که شبکه‌های وب‌سایت خود خیلی سریع و آسان بدون هدر دادن وقت و منابع ایجاد کنید.
۱۵.پشتیبانی وردپرس

جامعه وردپرس شامل هزاران تن از تکنسین‌ها و داوطلبان است که مشاوره و پشتیبانی رایگان در انجمن‌های گوناگون را ارائه می‌دهند. فقط کاری که احتیاج است اتمام دهید این است که سوال خویش را ارسال و پذیرش خود را بدون معطلی گرفتن کنید. وانگهی می‌توانید از خدمات پشتیبانی وردپرس وب‌رمز جهت دریافت حمایت و حفاظت وردپرس بهره‌ بگیرید و با خیال راحت به گسترش سایت خویش بپردازید.
۱۶.سرعت و کارایی

باور آن سخت است اما وردپرس فرمان می‌دهد الی وب‌سایت خویش را فقط در یک روز بسازید و فقط دربایستن به محتوا و تصویر دارد. بسیاری از کسان شدنی است با خویش بگویند گزینه‌های نرم‌افزاری دیگری وجود دارد که برخی از آن‌ها مزایای بالایی را ارائه می‌دهند. اما بهتر است بدانید که هیچ کدام از آن‌ها بیش از یک بار ارائه نمی‌شوند و هیچ کدام ارزش، انعطاف‌پذیری و کارایی روزافزون وردپرس را نخواهند داشت.





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: